DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yapım ve Malzemeler II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 204
Bahar
1
2
2
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere mimari mühendislik bakış açısına göre inşaat sürecini, mimari mühendislik tasarım ve uygulamalarında iç mimarın rolünü tanımlamak, inşaat sistemleri teknik terimlerini, yapı malzemeleri ve araçlarını açıklamak ve öğrencilerin yapı sektörü ile etkileşimini geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler mimari mühendislik tasarım ve uygulamalarında iç mimarın rolünü tanımlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler yapı sistemleri teknik terimlerini, yapı malzemelerini ve araçlarını tanıyabileceklerdir.
  • Öğrenciler yapı sektörü ile etkileşim geliştirebileceklerdir.
  • Öğrenciler mimari mühendislik bakış açısına gore inşaat süreci hakkında bilgiyi yorumlayabileceklerdir.
Ders Tanımı Dersin içeriğinde yapı ve malzemelerin temel grupları özellikleri gözden geçirilir, araştırılır ve seçim kriterlerinde tipik geleneksel, güncel ve geleceğe yönelik uygulamalar değerlendirilir. Güvenli, sağlıklı ve insan aktivitelerine uygun olması için farklı yapı sistemlerinin (boru düzenlemeleri, mekanik, elektrik ve çevre kontrolleri) tasarım ve inşa işlemine nasıl entegre edildiği işlenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yapım süreci Okuma ve ödev
3 Dış duvar sistemleri Okuma ve ödev
4 İç duvar sistemleri Okuma ve ödev
5 ÖDEV 1’İN TESLİMİ Okuma ve ödev
6 Çatı, tavan ve taban Okuma ve ödev
7 Konuk: Baumit, “Yapı malzemeleri” Okuma ve ödev
8 Konuk: Alumil, “Pencereler ve kapılar” Okuma ve ödev
9 Su ve atıklar Okuma ve ödev
10 Teknik Gezi Okuma ve ödev
11 HVAC Sistemleri Okuma ve ödev
12 ÖDEV 2’NİN TESLİMİ Okuma ve ödev
13 Yangın Güvenliği Okuma ve ödev
14 Elektrik Sistemleri - - - ÖDEV 3’ÜN TESLİMİ Okuma ve ödev
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı
Ders Kitabı

Construction For Interior Designers, Ashcroft, Roland, 2nd ed, ISBN: 978-0582081253.

Materials for Architectural Design, Victoria Ballard Bell & Patrick Rand, 1st ed. ISBN: 978-1856694803

Green from the Ground Up, David Johnston & Scott Gibson, 1st ed. ISBN: 978-1561589739

Building Systems for Interior Designers, Corky Binggeli, 3rd ed. ISBN: 978-1118925546

Önerilen Okumalar/Materyaller

Interior Design Illustrated, F. D. K Ching, 3rd ed. ISBN: 978-1118090718

Construction Drawings and Details for Interiors, W.Otie Kilmer & Rosemary Kilmer, 3rd ed. ISBN: 978-1118944356

Building Design and Construction Handbook, Frederick S. Merritt, Jonathan T. Ricketts, 6th ed. ISBN: 978-0070419995

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
54
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
2
    Toplam
152

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest