Dersin Adı | Yapım ve Malzemeler II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 204 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere mimari mühendislik bakış açısına göre inşaat sürecini, mimari mühendislik tasarım ve uygulamalarında iç mimarın rolünü tanımlamak, inşaat sistemleri teknik terimlerini, yapı malzemeleri ve araçlarını açıklamak ve öğrencilerin yapı sektörü ile etkileşimini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriğinde yapı ve malzemelerin temel grupları özellikleri gözden geçirilir, araştırılır ve seçim kriterlerinde tipik geleneksel, güncel ve geleceğe yönelik uygulamalar değerlendirilir. Güvenli, sağlıklı ve insan aktivitelerine uygun olması için farklı yapı sistemlerinin (boru düzenlemeleri, mekanik, elektrik ve çevre kontrolleri) tasarım ve inşa işlemine nasıl entegre edildiği işlenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yapım süreci | Okuma ve ödev |
3 | Dış duvar sistemleri | Okuma ve ödev |
4 | İç duvar sistemleri | Okuma ve ödev |
5 | ÖDEV 1’İN TESLİMİ | Okuma ve ödev |
6 | Çatı, tavan ve taban | Okuma ve ödev |
7 | Konuk: Baumit, “Yapı malzemeleri” | Okuma ve ödev |
8 | Konuk: Alumil, “Pencereler ve kapılar” | Okuma ve ödev |
9 | Su ve atıklar | Okuma ve ödev |
10 | Teknik Gezi | Okuma ve ödev |
11 | HVAC Sistemleri | Okuma ve ödev |
12 | ÖDEV 2’NİN TESLİMİ | Okuma ve ödev |
13 | Yangın Güvenliği | Okuma ve ödev |
14 | Elektrik Sistemleri - - - ÖDEV 3’ÜN TESLİMİ | Okuma ve ödev |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Construction For Interior Designers, Ashcroft, Roland, 2nd ed, ISBN: 978-0582081253. Materials for Architectural Design, Victoria Ballard Bell & Patrick Rand, 1st ed. ISBN: 978-1856694803 Green from the Ground Up, David Johnston & Scott Gibson, 1st ed. ISBN: 978-1561589739 Building Systems for Interior Designers, Corky Binggeli, 3rd ed. ISBN: 978-1118925546 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Interior Design Illustrated, F. D. K Ching, 3rd ed. ISBN: 978-1118090718 Construction Drawings and Details for Interiors, W.Otie Kilmer & Rosemary Kilmer, 3rd ed. ISBN: 978-1118944356 Building Design and Construction Handbook, Frederick S. Merritt, Jonathan T. Ricketts, 6th ed. ISBN: 978-0070419995 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 54 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 152 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest